سه شنبه 29 اسفند ماه 1402
   

 

 

Module Border Module Border
  شرح خبر 
1395/02/05

برگزاری کلاس آموزشی اصول احداث باغ پسته


اهميت اقتصادي پسته كه معروف به طلاي سبز مي باشد برهيچ كس پوشيده نيست. پسته بعنوان يك محصول استراتژيك جايگاه خاصي را در بين توليدات كشاورزي داراست....

اهميت اقتصادي پسته كه معروف به طلاي سبز مي باشد برهيچ كس پوشيده نيست. پسته بعنوان يك محصول استراتژيك جايگاه خاصي را در بين توليدات كشاورزي داراست واين محصول بخش عمده اي از صادرات غير نقتي را تشكيل مي دهد. در شرايط كنوني حدود 55 درصد از توليد جهاني و بيش از 70 درصد از صادرات جهاني پسته در اختيار كشور ما قرار دارد. نقشي كه پسته در اقتصاد كشاورزي كشور دارد ، سبب گرديده تا مناطق زيادي كه مستعد كشت اين محصول مي باشند ، به پرورش آن اختصاص يابد. از طرف ديگر سازگاري با شرايط نامساعد محيطي ازجمله شوري آب وخاك مقاومت به خشكي و كم آبي سبب گرديده تا جايگاه ويژه اي در مناطقي كه داراي شرايط نامناسب كشت براي ساير محصولات (زراعي و باغي) هستند پيدا نمايد و اين امر از نظر اقتصادي در اين مناطق داراي اهميت خاصي مي باشد. بر همین اساس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با هدف آشنایی بیشتر و ارتقاء دانش فنی، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با عنوان آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت پسته نمود.

در این کلاس آموزشی که به همت اداره ترویج شهرستان برگزار گردید مهندس شاپوری مدرس کلاس، ضمن بیان فواید کشت این گیاه ارزشمند مطالب مفیدی را به علاقمندان و کشاورزان منطقه ارائه نمودند و کلیه مسائل مربوط به انتخاب محل احداث باغ و مراحل کاشت باغات پسته در کلاس مذکور مورد بحث قرار گرفت.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
Copyright (c) 1402/12/29 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا