سه شنبه 29 اسفند ماه 1402
   

 

 

Module Border Module Border
  شرح خبر 
1395/02/11

بازدید مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از گلخانه های شهرستان


به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مهندس رئیس زاده به همراه مدیر و کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از گلخانه های شهرستان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مهندس رئیس زاده به همراه مدیر و کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از گلخانه های شهرستان بازدید کردند.

 

مطهری مدیر جهاد گشاورزی شهرستان، در روند بازدید از گلخانه ها بر اهمیت بهره وری تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش بهره وری در زمینه آب، یکی از اولویتهای  این مدیریت  توسعه گلخانه ها و انتقال کشت سبزی و صیفی و گلهای شاخه بریده از فضای آزاد به فضای گلخانه ای است.  در حال حاضر با توجه به خشکسالی های اخیر راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه بخش کشاورزی نداریم و کشت گلخانه‌ای می تواند در این خصوص کمک بسیاری به رشد کشاورزی کند.

مهندس رئیس زاده طی بازدید و آشنایی با مشکلات موجود شهرستان در خصوص توسعه گلخانه های بدون مجوز ضمن ارائه راهکار، از نزدیک با تولید کنندگان و کشاورزان دیدار و در خصوص تولید محصول سالم و اهمیت آن در محصولات گلخانه ای مطالبی را ایراد نمود.

کارشناس واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی، مهندس لطفی مهمترین مزیت تولیدات گلخانه ای نسبت به تولید در فضای باز را اشتغالزایی بالا, مصرف آب کم و افزایش تولید در واحد سطح عنوان نمود.

شایان ذکر است مجموع گلخانه های فعال شهرستان نجف آباد 47 هکتار می باشد که حدود  86.59% این سطح به گلخانه های فلزی اختصاص یافته است. از این میزان سطح زیر کشت حدود 36.5 هکتار به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است و با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت این میزان سطح به سرعت در حال افزایش است.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
Copyright (c) 1402/12/29 پرتال مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نجف آباد
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا